1.3.1.4 Acquisitiestrategie

Relatiemanagement kan men gebruiken om nieuwe opdrachten en/of klanten te verwerven.

Hoe doe ik dat?

  1. U houdt rekening met uw postie
  2. U beseft dat het altijd draait om vertrouwen en gunnen
  3. U overtreft in de lopende opdrachten de verwachtingen van de klant. De mate waarin u hierin investeert, hangt af van criteria als positief imago, kans op vervolgopdrachten en professionele uitdaging 
  4. U onderhoudt relaties systematisch 
  5. U werft nieuwe klanten het makkelijkst vanuit  bestaande relaties en markten
  6. U ontwikkelt innovatieve diensten, bij voorkeur vanuit bestaande relaties en markten. U bouwt daarbij voort op uw huidige kennis, contacten en diensten
  7. U ontwikkelt nieuwe diensten bij voorkeur samen met uw belangrijkste relaties in de vorm van gedeelde investering of co-makership. 

Meer weten? Zie Relatiestrategie

Nog meer weten? Zie ELO-Organisatie: Acquisiteur